Jdi na obsah Jdi na menu
 


Pravidla famfrpálu

6. 8. 2013

 A nyní něco o oblíbeném kouzelnickém sportu. Bohužel se mi nedostalo toho štěstí, abych si v Bradavické knihovně mohla vypůjčit knihu Famfrpál v průběhu věků od Kennilworthyho Whispa, mohu vám však alespoň nastínit něco málo o tomto fantastickém sportu. 

Jak nejspíš všichni víte, hraje se famfrpál na košťatech se čtyřmi míči- Camrálem, Zlatonkou a dvěma Potlouky (o nich se dočtete o pár řádek níže)...Jedno famfrpálové družstvo má sedm hráčů. Hraje se na oválném hřišti na jehož obou stranách se tyčí tři obruče (brány). Zápas může mít neomezenou dobu, končí tím, že jedno družstvo chytí Zlatonku.

MÍČE:

* Camrál: Červený míč, cca velikosti toho fotbalového. Hráči se ho snaží prohodit obručemi soupeře. Za jedno prohození Camrálu obručí získává družstvo 10 bodů.

* Potlouky: Jsou to dva černé míče- o něco menší než Camrál-, které mají tu vlastnost, že se snaží v letu srazit hráče obou družstev z košťat. Změnit jejich směr, tak, aby létali na soupeře mají za úkol odrážeči (viz. níže). Potlouky mohou způsobit hráčům různá zranění, především pak zlomeniny a naraženiny. Jsou asi tou nejnebezpečnější součástí celé hry.

* Zlatonka: Je to malý zlatý míček s křidélky, který je vypuštěn vždy na začátku hry. Stejně jako hru začíná, tak ji i končí. Když totiž chytač (viz. níže) Zlatonku chytí, nejenže tím získá 150 bodů pro své družstvo, také tím ukončí hru.
Zlatonka má dotykovou paměť, takže si pamatuje otisk ruky (nebo jiné části těla) toho, kdo ji první chytí.

HRÁČI:

*Střelec: Pozici střelce mohoou zastávat tři hráči. Jejich úkolem je prohodit Camrál jednou z obručí soupeře. Právě oni, se nejčastěji stávají obětí potlouků a to je důvod, proč tento post většinou zastávají mrštní a rychlí hráči.

*Odrážeč: Tento post je vždy svěřován dvěma hráčům. Jako jediní mají při hře speciální vybavení-odrážečskou pálku. S tou se snaží zabránit potloukům, aby srazili jejich spoluhráče z košťat a zároveň nasměřovat potlouky na soupeře. Aby někdo mohl být odrážeč, musí být většinou velice bystrý a silný.

*Chytač: Tato pozice je ve famfrpálu klíčová. Chytačův úkol se na první pohled zdá jednoduchý - chytač si prakticky vůbec nemusí dělat hlavu s Camrálem ani s obručemi (pravda, potlouky ho pořád mohou otravovat), ,,jen" musí chytit Zlatonku dřív než chytač soupeřův. Je to však snad ten nejtěžší úkol v celé hře. Vyžaduje velice dobrý zrak a mrštnost. Jakmile chytač chytí Zlatonku, dostává jeho družstvo 150 bodů a zápas končí. 

*Brankář: Jeho úkolem je bránit branky před střelami soupeře. Vyžaduje pevné nervy a dobrý postřeh.

 

 

 

Náhledy fotografií ze složky Famfrpál

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Zatím nebyl vložen žádný komentář